لینک راه امام
لینک راه امام

لینک راه امام

انشا درمورد درخت

تا حال زیبایان خفته را دیده اید! مادران سخاوت و بخشش را در زمین می شناسید. آری همان مادران مهربانی را می گویم که هر روز صبح میوه های آبدار و خوشمزه را در سبدهای چوبی دستانشان،بی ریا و مهربان به ما می بخشند.هیچ وقت در تابستان گرم، آن وقت که بی تاب و عرق ریزان می شوید، سایه بانی سبزتر و دلسوز تر از او، دیده اید. همانی که با فداکاری ، وجودش را برای خنک شدن شما آدمیان، تقدیم نور و گرمای شدید خورشید می کند.

او حتی به فکر پدر بزرگان و مادر بزرگان پیری است که در آلودگی هوا،نفس های ضعیف شان تند تند می زند.او نفس های آلوده طبیعت را در شش های خود فرو می کشد و وجود آدمیان را لبریز از پاک ترین هوای بهشت می کند.

باز هم می توانم بگویم از او. اویی که در هنگام سیلاب خود را فدا می کند و تمامی آب زمین را در خود فرو می کشد تا ما آدمیان و طبیعت زنده بمانیم و در هجوم بادهای تند و طوفان ها، دستهایش را چتر زمین می کند تا بادهای وحشی ما را نربایند.

این همه زیبایی، فداکاری، سخاوت و عشق در وجود همان زیبای خفته ایست که هر روز آن را در راه ها، مدرسه ها، خیابان ها، باغ ها و دل طبیعت می بینیم و شاید حتی نگاهش نمی کنیم و آبش نمی دهیم و بزرگش نمی داریم! پس بیاید این زیبای خفته را بشناسیم، دوستش بداریم .این زیبای خفته و آرام زمین است که درخت نام دارد.




ادامه مطلب راکانال ما بپیوندید
@enshay20

کانال بهترین انشا

کانال انشای ششم و هفتم و هشتم
کانال انشای نگارش دهم و نهم 96-97
لینک کانال تلگرام انشای نگارش یازدهم
 









نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.